Rekisteröidy »

Toimitusehdot

 

Kisaimatra.fi verkkokauppa

Asiakaspalvelu:

info@kisaimatra.fi sekä
Puh. 020 7890560 (ark. klo 9.30-17.30)

Verkkokaupan toimitusehdot lyhyesti:

1. Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus Eu:n alueelta tehtyihin ja Eu:n alueelle toimitettuihin tilauksiin. Palautusehdot poikkeuksineen ovat tarkemmin esiteltynä kohdassa 5.

2. Tuotetta, jota löytyy myymälän varastosta, yleinen toimitusaika on 1 - 5 arkipäivää Suomessa, 1-2 viikkoa Eu alueelle sekä Venäjän länsiosiin. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.

3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä Kisaimatra.fi -verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse tai puhelimitse.

4. Kisaimatra.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Kisaimatra.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta kisaimatra.fi -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta (force majeure).

 

Tarkemmat toimitusehdot

Jos asiakas on yritys, toimitus tapahtuu periaatteessa asiakkaan vastuulla. Tämä koskee myös osatoimituksia. Jos asiakas on kuluttaja, vastuu kaupan kohteen mahdollisesta tuhoutumisesta tai vioittumisesta siirtyy myös postimyyntikaupassa asiakkaalle vasta tavaran luovutuksen yhteydessä. Tuotteet toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen tai lähimpään postin tai matkahuollon palvelu/toimipisteeseen.

 

1. Toimitusaika

Kaikki tilauksemme tuotteista, joita on myymälän varastossa, pyrimme lähettämään tilauspäivänä tai vähintään seuraavana arkipäivänä. Nopeimmillaan asiakkaamme saavat arkipäivänä ennen klo 14:00 tehdyn tilauksen jo seuraavana arkipäivänä. Näin tuotteidemme toimitusaika on yleisesti 1 - 5 arkipäivää. Lopulliseen toimitusaikaan vaikuttaa kuljetusyhtiön jakoaika sekä paikkakunta, johon tilaus toimitetaan. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman nopeasti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.

2. Toimitustavat

Verkkokaupan toimitusvaihtoehdot riippuvat ostamastasi tuotteesta. Ostaessasi useamman tuotteen, on mahdollista, että osa tuotteista toimitetaan erikseen. Rahtimaksu on kuitenkin aina tilauskohtainen. Esimerkkinä, jos tilaat puhelimen ja television, on mahdollista että saat ne eri toimituksissa. Jos tilaat lisää tuotteita myöhemmin, ne toimitetaan eri toimituksella. Ison kokonsa vuoksi isoja kodinkoneita ei voi tilata Noutoon Postista. Matkahuolto toimittaa paketteja 55Kg painoon / 0,5 kuution tilavuuteen saakka.

- Kotiinkuljetus sovitusti perille. Muista antaa puhelinnumerosi jakelun sopimiseksi.
- Nouto lähimmästä postista. Muista antaa puhelinnumerosi yhteydenottoa varten.

- Matkahuolloon Lähellä-paketti, nouto lähimmästä matkahuollon noutopisteestä.

- Nouto myymälästä




Kotiinkuljetus sovitusti

Jakelupäivät arkisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 tai 17 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys.
Palvelu sisältää lähetyksen purun kuljetusyksiköstä ja jakelun vastaanottajan huoneistoon asti, ulko-oven välittömään läheisyyteen.

Kodinkoneille on Imatra, Joutseno, Ruokolahti alueella mahdollisuus asennukseen ja vanhan koneen poisvientiin erillisen hinnaston mukaisesti. Puutarhakoneille, veneille, mönkijöille ym. suurille tuotteille kuljetusmahdollisuus 200 km säteellä Imatrasta

Periaatteet ja rajoitukset ovat seuraavat:

- Tuotteen fyysinen koko voi olla este toimitukselle huoneistoon asti, tällöin tuote toimitetaan ulko-oven välittömään läheisyyteen.

- Postitse toimitettavan tuotteen maksimipaino on 35 kg ja matkahuollolla 55 kg Suurien ja 55 kg painavampien laitteiden kotiin toimitus sovittava erikseen asiakaspalvelun kanssa ennen ostoa jos ei ole valittu noutoa myymälästä.

- Kohteeseen on oltava esteetön pääsy.

- Vastaanottajan vastuulla on lattioiden riittävä suojaaminen.

Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit kätevästi seurata tilauksesi etenemistä.

3. Toimitus-info ja tilauksen peruutus

Kuljetusyhtiö ottaa sinuun yhteyttä ennen toimitusta ja tässä vaiheessa sovitaan toimitukselle tarkempi aika. Ilmoita etukäteen kuljetusyhtiölle asioista, jotka voivat vaikuttaa tilauksen toimitukseen perille, kuten kapeat tiet, ovikoodit, kierreportaat, pääsy oven eteen yms. Varmista, että kuljettajalla on esteetön pääsy perille ja mahdolliset esteet sisään toimitukselle on siirretty pois tieltä. Muista suojata lattiat ja materiaalit, sillä kuljettaja ei poista jalkineitaan mm. työturvallisuussyistä ja kuljetusvälineenä käytetään esim. nokkakärryjä. Jos tilattua toimitusta ei voida toimittaa asiakkaasta johtuvasta syystä, emme palauta rahdista syntyneitä kustannuksia asiakkaalle ja uudesta toimituksesta veloitamme uuden rahdin hinnan. Mikäli tilatun toimituksen peruminen tehdään liian myöhään, eikä siihen pystytä reagoimaan, emme myöskään palauta rahtikustannuksia takaisin asiakkaalle.

Muista säilyttää kaikki tuotteen tilaukseen ja toimitukseen liittyvät dokumentit.

Toimituksen hinta

Riippumatta siitä, montako tuotetta tilauksellasi on, maksat vain yhden toimitusmaksun. Toimitusmaksu riippuu valitusta toimitusmuodosta, Nouto myymälästä, Nouto Postista, Kotiinkuljetus sovitusti tai Kotiinkuljetus asennuksella sovitusti. Tilausjärjestelmä ilmoittaa toimituskustannuksen, jonka saat näkyville kassalla kohdassa Toimituskulut, ennen kuin teet lopullisen tilauksen.

Peruutus

Jos haluat perua tekemäsi tilauksen, ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla . Asiakaspalvelusta saat palautusta varten palautuslomakkeen tarvittaessa. Palautusoikeus on 14 päivää tilaamasi tuotteen vastaanottamisesta. Tavara on palautettava myyjän osoittamalla tavalla kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun teit peruuttamisilmoituksen.

Palautusoikeus ei koske seuraavia tuotteita, tuoteryhmiä sekä palveluja:

- Sähköisiä palveluja joiden toimitus on jo aloitettu, esim. liittymää tai maksukanavakorttia

- Toivomuksesi mukaan tilattua ja valmistettua tai erikseen muunnettua tuotetta

- Erikoistilaustuotteet, tuote merkitty sivulle

- Tavaraa, jollaista ei voida palauttaa edelleen myytäväksi, esim. avatut mustepatruunat ja avatut blister-pakatut tuotteet

- Hygienia tuotteita joita ovat esim. partakoneet, ladyshaverit, kuumemittarit, nappikuulokkeet

- Sinetöityä ohjelmistoa, peliä, elokuvaa, joka on avattu. Sinetöitynä toimitetun tuotteen sinetin pitää olla ehjä

- sähkövaraosat sekä varaosat, joiden sopivuutta ei ole ennen tilausta varmistettu varaosamyynnistämme

- Kuljetusta, toimitusta, palveluita sekä asennuksia

Jos kuluttaja on vastaanottanut tavaran, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran.
Jos kuluttaja kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hän ei menetä peruuttamisoikeuttaan, hänen on kuitenkin vastattava sen arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Palautus ei ole mahdollista ulkomailta, paitsi virheellisistä toimituksista.

Palautuskustannuksista vastaa ostaja paitsi virheellisestä toimituksesta.

Tämä palautus- ja peruutusoikeus koskee vain Kisaimatra.fi verkkokaupasta tehtyjä ostoksia.


4. Maksutavat

Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Sampo Pankki, Säästöpankki / Aktia, Nooa, Handelsbanken, Ålandsbanken, Tapiola ja S-pankki.

Luottokortit: Visa, Visa Electron, MasterCard ja Eurocard.

SveaWebPay lasku

SveaWebPay (myöhemmin Svea) tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Kun asiakas valitsee vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” luottotiedot tarkistetaan henkilötunnusta vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä. Maksuehto on 14 päivää. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Asiakkaalla on mahdollisuus muuttaa lasku tililuotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löytyy tililuoton tarkemmat luottoehdot. Tililuottoasiakkaana voi tehdä ostoksia tiliin Svean sopimusasiakkailta. Asiakas voi tehdä lisäostoksia aina, kun hänellä on luottorajaa jäljellä ja hän on maksanut ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Tililuoton voi maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli asiakas haluaa hyödyntää tiliään sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luoton maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee asiakkaan nostaa kuukausittaista lyhennyserää. Vastaavasti, mikäli maksuaikaa halutaan pidentää, voidaan pienentää kuukausittaista lyhennyserää.

SveaWebpay tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Tämä on mahdollista, kun asiakas hyväksyy luotonmyöntökriteerit ja täyttää henkilötunnuksensa kassalla. Hän saa kotiinsa osamaksusopimuksen (2 kappaletta) joista tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla asiakas saa myös osamaksun tarkemmat ehdot, jotka hän allekirjoituksellaan hyväksyy.

Luottoajan asiakas voi valita itselleen parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että asiakas maksaa vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voidaan maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Mikäli maksut jäävät maksamatta, eikä Svea ole saanut yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saa asiakaspalvelustamme. Lukekaa tarkemmat ehdot tästä. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saa kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai tililuottosopimuksestamme, jonka löydätte www.sveawebpay.fi. Svea noudattaa myös henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta. Luottoon liittyen voi aina ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3092 tai asiakasinfo@svea.fi

Yhteystiedot:
Svea WebPay/ Svea Ekonomi Ab, filial i Finland Atomitie 2 C
00370 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi www.sveawebpay.fi

 


5. Verkkokaupan palautusoikeus ja tuotevaihdot
 

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Palautuksen tulee sisältää alkuperäinen pakkaus, sekä kaikki alkuperäispakkaukseen kuuluneet osat, materiaalit sekä dokumentit.

Palautuksesta tulee ilmoittaa aina ennen palautusta ensisijaisesti sähköpostitse osoitteeseen info@kisaimatra.fi tai puhelimitse numeroon 020 7890560 (ark. klo 9:30 - 17:30).

Palautuksissa tuote on pakattava erilliseen pakettiin ja hyvin pehmusteltuna. Sijoita tuotteen ympärille vähintään 10 cm pehmustetta. Käytä apunasi tuotteen mukana saapuneita pakkausmateriaaleja. Jos ohjeita ei selvästikään ole noudatettu, tuotteen tilaaja on vastuussa mahdollisesta vahingosta.

Pyydämme palauttamaan tuotteet tarvittavien tietojen kanssa osoitteeseen:

Urheiluliike Kisa OY
Lappeentie 41

55100 Imatra

Asiakas maksaa palautettavan tuotteen palautuskulut,  Säilytä saamasi tosite (seurantatunnus), muuten emme voi todentaa mahdollisesti hävinnyttä pakettia. Jos palautus esimerkiksi kokonsa tai painonsa takia edellyttää erityiskuljetusta, vastaa asiakas syntyneistä lähetyskuluista tässäkin tapauksessa. 
Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja.

Myyjällä on oikeus veloittaa palautuskustannuksina enintään 80 euroa / tuote.

Sama palautusoikeus koskee vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimituskuluja ei tällöin tarvitse maksaa.

Pyydämme ilmoituksessanne kuitenkin ystävällisesti ilmoittamaan seuraavat tiedot. Tarvittaessa saatte palautuslomakkeen asiakaspalvelustamme.

  • Palautuksen syyn (mikäli vioittunut tai väärä tuote)
  • Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero)
  • Haluatteko vain palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin tilille vai toivotteko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tai väärän tuotteen tilalle (ja hyvitämme mahdollisen. erotuksen).
  • Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron ja pankin.

Kisaimatra verkkokauppa palauttaa asiakkaan maksusuorituksen tuotteesta palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen palautuksesta.

Kuluttajansuojalain 6 luvun 18 pykälän säännös edellyttää, että jos kuluttaja kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava sen arvon alentumisesta. Lähtökohtana tällöin on käytöstä johtuva tuotteen todellinen arvon alentuminen ja säännöksen perustelujen mukaan arvonalennus tulee määrittää kohtuuden mukaan.

Tämä palautusoikeus koskee vain Kisaimatra.fi verkkokaupasta tehtyjä ostoksia.

6. Reklamaatiot, takuu- ja virhevastuu

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: info@kisaimatra.fi. Ilmoita mahdollisesta kuljetusvauriosta välittömästi, sekä pyydä kuljettajalta kuittaus lähetteeseen.

Takuu on myyjän, tavaran valmistajan tai maahantuojan asiakkaalle tarjoama lisäetu. Takuu tarjoaa laissa olevaa virhevastuuta paremmat oikeudet, jotka ovat määritelty joko ajassa tai laajuudessa. Myyjä voi esim. tarjota mahdollisuuden tehdä reklamaation tuotteesta, vaikka vika olisikin käyttäjän itse aiheuttama. Lähes  kaikissa Kisaimatra.fi:stä ostetuissa tuotteissa on takuu. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain. Virhevastuu on sen sijaan lakisääteinen ja se on määritelty kaikille tuotteille.

Riidanratkaisu

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa riitainen asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi (www.kuluttajariita.fi) ja hän voi tätä ennen olla tarvittaessa yhteydessä myös maistraattien kuluttajaneuvontaan.

 


7. Tilauksen peruminen

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa aina osoitteeseen info@kisaimatra.fi tai soittamalla 020 7890560 . Pyrimme ilmoittamaan mahdollisimman nopeasti asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika poikkeaa normaalista. Myös kisaimatra.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja palauttaa rahat asiakkaan tilille.

 
Urheiluliike Kisa Oy

Lappeentie 41

55100 Imatra

FINLAND